Blog

Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt. élén

Május elsejétől  Acumi Maszato (Atsumi Masato) tölti be a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatói posztját – közölte az esztergomi vállalat kommunikációs vezetője pénteken az MTI-vel.


    A korábbi igazgató, Abe Josinobu a Suzuki Motor Corporation globális autós üzletágának marketing divíziójánál folytatja munkáját – ismertette Bonnár-Csonka Zsuzsanna.


Az új vezérigazgató a vállalat jövőjéről kiemelte: a Suzuki Motor Corporation a járműipar nemzetközi klímavédelmi és fenntarthatósági célkitűzéseivel összhangban világszerte a zöldebb gyártásra és járműhasználatra koncentrál, Magyarországon is ezen a már megkezdett úton szeretnének haladni a következő években. A Magyar Suzuki a hibrid járművek 2019-es bevezetését követően is olyan modellek gyártására törekszik Esztergomban, amelyek minél több ember számára elérhetővé teszik a környezettudatos autózást – hangsúlyozta.


  Acumi Maszato (Atsumi Masato) a japán Nagoya Egyetemen végzett közgazdászként és 1987-ben csatlakozott a Suzuki csoporthoz. A Suzuki International Europe GmbH. elnökeként irányította a vállalatcsoport teljes tevékenységét Németországban, illetve betöltötte az ügyvezető igazgató szerepét Ausztriában és Finnországban, valamint a németországi motorkerékpár- és hajómotor üzletágaknál.
Az 57 éves vezető 2018-tól a japán anyavállalat emberi erőforrásokért felelős vezérigazgatójaként tevékenykedett, majd magyarországi kinevezése előtt az európai személygépkocsi értékesítésért felelt.


    A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.
Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat 2019-ben 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.


    A társaság csaknem 2,41 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt. A vállalat a 2019-es adatok alapján az ország hetedik legnagyobb árbevételű cége.

Forrás – MTI

Látványos drágulás a használtautó piacon

A Használtautó.hu által közzétett adatokból kiderül, hogy nem csökkent sem az árak emelkedése, sem a kereslet növekedése a magyarországi használtautó piacon. Azt gondoltuk hogy a koronavírus hatásai miatt árzuhanás lesz az autópiacon, de pont az ellenkezője történt.


Aki most szeretne használt gépjárművet vásárolni, az kénytelen mélyebben a zsebébe nyúlni. Tavaly decemberben még 3,1 milliós hirdetési átlagárak 2021 márciusában már 3,7 millió forint felett jártak, tavaly márciushoz mérten pedig csaknem 1 millió forintos, azaz 33,2%-os drágulás tapasztalható – olvasható a cég közleményében. Természetesen ezek csak a hirdetett árak, nagyrészt árengedménnyel találnak az autók új gazdát.

A Használtautó.hu keresési statisztikája jól mutatja, hogy a pandémiás helyzetben egyre többen szeretnének a lehető legolcsóbban autót vásárolni. A magyar autóvásárlók számára a jelenlegi helyzetben leginkább a használt autók jelentenek megfizethető megoldást, ugyanakkor a piac egészén jelentős drágulásnak lehetünk szemtanúi – mind a tavalyi évhez, mind az eddigi 2021-es adatokhoz képest.

  • 285675_orig-1200x801

Suzuki lett az új kedvenc

  • DSCN0034

Ezzel párhuzamosan a Használtautó.hu felületén a legnépszerűbb modellek élbolyában is változás történt, míg 2020-ban a Skoda Octaviára kerestek a legtöbben, az idei év kedvenc használt modellje az első negyedév után a Suzuki Swift. Szintén dobogós a Skoda Octavia és Ford Focus.
A tájékoztatás szerint az átlagár-növekedés kiszámításához az adott hónapban a Használtautó.hu felületén feladott hirdetések átlagárait hasonlították össze, amiben benne vannak a gyakorlatilag újnak számító szalonautók hirdetési árai is.

Mopar csodák egy amerikai árverésen

A McPherson aukciós oldal, egy igen érdekes árverést hirdetett meg tavaly decemberben.

Az USA-ban gyártott ritkaságok kedvelőinek, ez egy igazi paradicsom. A dél-dakotai Rapid cityben található farmon 2000 darab MOPAR csoda hever. Ezek az autók egy nagyon régen családi kézben lévő, autómentő vállalkozás tulajdonában vannak.

  • auction2-11-copy-min-1606889468
  • auction2-10-copy-min-1606889463
  • auction2-9-copy-min-1606889464
  • auction2-7-copy-min-1606889462
  • auction2-1-copy-min-1606889456
  • auction1-16-min-1606889454
  • auction1-15-copy-min-1606889449
  • auction1-14-copy-min-1606889451
  • auction1-13-copy-min-1606889441
  • auction2-12-copy-min-1606889469
  • auction1-11-copy-min-1606889440
  • auction1-1-copy-min-1606889436
  • auction1-2-copy-min-1606889448
  • auction2-6-copy-min-1606889465
  • auction1-12-copy-min-1606889445
  • auction2-13-copy-min-1606889470
  • auction2-14-copy-min-1606889470
  • auction1-15-copy-min-1606892227
Fotó - Mike Magda

Chrysler-tól a DeSotos-ig szinte minden megtalálható ezen a mezőn. Az idő és a rozsda egyik járművet sem kímélte de sok autó még menthető.

Ritkán van ennyi régiség egy helyen, főleg olyan, amit meg is lehet vásárolni.

Sajnos vannak olyan 20-as, 30-as évekből származó teherautók, melyek mára szinte a földel lettek egyenlőek.

Találni itt 1949-es Hudson-t, 1953-as Willys Aero coupe-t, 1960-as Chevy Corvair Van-t, 1976-os Buick Skylark-ot, 1942-es Plymouth Town Sedan-t és még ezer más szépséget. Vannak olyan típusok, melyek a “műkedvelők” számára is ismeretlenek.

Aki csak ritka alkatrészekre szeretne vadászni, annak is az aukción a helye!

Dísztárcsák, faküllős felnik, gyönyörű hűtősapkák, rendszámtáblák, emblémák, vagy hűtőrácsok? Van itt minden olyan csetresz, amit mára már szinte lehetetlen beszerezni.

Az aukció tavaly decemberben indult, de pánikra semmi ok, idén is folyamatosan árverezik a gyűjtemény darabjait.

Vigyázat, jön az 1000 lóerős elektromos Hummer!

A GM, 1000 lóerős elektromos ragadozóként hozza vissza a Hummert.

A Hummer, amelyet a környezetvédők erősen kritizáltak, mielőtt 2010-ben nyugdíjazták, most visszatér, hogy jóvá tegye a “bűneit”.

Több mint tíz év szünet után, a Hummer visszatért és szinte felismerhetetlen.

A járművet, amely a 2000-es évek elején-közepén a túlzott üzemanyag-fogyasztás szimbólumává vált, a General Motors újratervezte.

Egy évtizeddel a “Hummer” név nyugdíjba vonulása után, a vállalat, öt perces hirdetéssel mutatta be a 2022-es GMC Hummer EV Edition 1-et.

 

 

15.592 newtonméter nyomaték!

A Hummer EV teljesen elektromos lesz, 1000 lóerőt teljesítményt kínál és teljes egészében leszerelhető tetővel rendelkezik a “maximális szabadtéri élmény érdekében”. Három másodperc alatt eléri a 100 km/h sebességet, és 560 kilométer távolságot kínál teljes feltöltéssel. Az autó el lesz látva önvezető rendszerrel, 4 kerék kormányzással, haskamerával, extrém magasra emelhető futóművel és még ki tudja milyen nyalánkságokkal…

  • Fotó - GMC
  • Fotó - GMC
  • Fotó - GMC
  • Fotó - GMC

Az első kiadás 112.000.- dollárba fog kerülni, ami Amerikába ősztől lesz kapható. Ezután a GM, még 3 további verziót kívánnak majd piacra dobni. Ezek “elérhetőbb” áron lesznek majd piacra dobva.

A Hummer EV3X 2022 őszén jelenik meg 99 995 dollárért, míg a Hummer EV2X (89 995 dollár) 2023 őszén és a Hummer EV2 (79 995 dollár) 2024 tavaszán várható az USA-ban.

A Hummer minden későbbi kiadása rövidebb hatótávval fog rendelkezni mint az EV Edition 1, – ezért olcsóbb az ár.

Érdekesség, hogy az új Hummer vonal szóvivőjeként, az NBA sztárja, LeBaron James fog szolgálni.

 

A Hummer EV-t már most úgy emlegetik, mint a Tesla Cybertruck konkurenciáját.